Football party food – Krekeri sa svinjskom masti

Proljeće je proletjelo, a da nisam stigla zapisati još recepte za juhu od medvjeđeg luka, pitu od lisnatog tijesta i šparoga, eton mess, džem od jagoda, burritose za  prste polizati i tako dalje…kako vrijeme postaje ljepše, a dani duži,  sve ga se manje provodi za računalom, stoga ne čudi ovaj manjak postova.

krekeri1

Vrijeme je odlazaka na more, igranja u dvorištu, a kad skuham, slikam i čuvam slike za drugi put… A, navečer, pa, vrijeme je dobrih (i manje dobrih) utakmica.

Kako sam, sve donedavno, posjedovala izvjestan manjak interesa za sport, zahvaljujući traumatičnim iskustvima s tjelesnog iz osnovne škole, a kasnije primitivnim duhom kojim je isti često okružen, jedino u čemu sam dosada sudjelovala je pripremanje hrane za gledanje utakmice i navijanje za Rijeku. To se uglavnom sastojalo od toga da uvjerevam dečka kako će Rijeka sigurno pobijediti, u što je on uglavnom sumnjao. No, jede se cheeseburger uz utakmicu, pa je cijeli događaj uvijek popraćen veseljem i onim starim dobrim, u zdravu tijelu zdrav duh.

Ali, da ne bude uvijek samo čiz poslije kojega nitko ne može više ni zinuti, malo sam se zabavljala tražeći još poneki party food za utakmice, osobito EURO 2016 uz koji sam se, silom prilika, napokon  naučila što je šesnaesterac, što korner, da se “ono kad ovi drugi smiju zabit gol džabe” zove penal i kako do njega dolazi, što je prekršaj, i da sudac svira prekšaj i “ako nije bilo namjerno”, da Ronaldo strašno voli padati u kaznenom prostoru i da bi moj Delboy definitivno mogao igrati za Portugal s obzirom na konstatno ležanje po podu u “jadan ja” stilu. Da Pelle koji igra za Italiju nije “onaj Pelle”, na što je moj dragi umro od smijeha i rekao kako bi Pelle poludio da zna da sam ga zamijenila s fićfirićem koji pazi kako trči da sačuva frizuricu; naučila sam i da i golman može zabiti gol, što me posebno oduševilo, pa mi je dragi na poluvremenu puštao klipove Higuita, El Loca, golmana koji igra nogomet! Osjetila sam čak i malo navijačke atmosfere, zavoljela dragog, skromnog i vrijednog Modrića i pljeskala Perišiću. Iz nekog razloga pogodila da će Brady zabiti gol i da će Irska proći dalje u utakmici protiv…nemam više pojma koga, zapravo sam samo navijala za Irsku jer volim pivo i klifove, a Brady je jedini irski igrač za kojega sam čula 😉

Ali najviše od svega, zavoljela sam Clattenburga! 😀 Kako bi našoj zemlji dobro došao jedan Clattenburg. Profesionalan, stručan, beskompromisan u provođenju sudačkih mjera…naravno, i njega sam morala iskomentirati, pa mi je B. samo dodao kako bi, da ja sudim, pola momčadi završilo crveno na klupi do kraja utakmice… pravila su pravila 😉

krekeri2

I tako, dok gledate utakmice na kauču, pijuckate pivo i derete se na televiziju, dobro vam dođe i nešto za grickanje. S obzirom da je kupovni čips, kako se to danas kaže, otrov, ovi jednostavni i ukusni krekeri su daleko bolji izbor. Možete čak birati želite li “zdravu ili nezdravu” inačicu. Receptić sam pronašla na netu, tražila sam Željkine krekere sa svinjskom masti iz Tri, dva, jedan, kuhaj! I evo, ih, moja verzija!

Krekeri sa svinjskom masti:

300 g oštrog brašna

300 g svježeg sira

150 g masti

vrhom puna žličica soli

jaje

sezam, kim, krupna sol, ljubičasti luk ili luk kozjak

Krekeri zapravo uopće nisu teški, s obzirom da ovaj svježi sir daje zrakastu i osvježavajuću notu, tako da su hrskavi i masni baš koliko treba. Što se tiče dodataka, možete po svojem guštu, meni su se najviše svidjeli ovi s lukom i krupnom soli.

Zagrijte pećnicu na 180 C. Dakle, u oštro brašno stavite sol, svježi sir i dodajte mast. Jaje zamutite, ulijte većinu u brašno, a malo ostavite za premaz. Ručno zamijesite tijesto dok ne postane fina glatka loptica. Ostavite u hladnjaku, prekriveno plastičnom folijom, oko pola sata. Zatim razvaljajte na željenu debljinu i izrežite prije pečenja na male kvadratiće. Pospite sezamom, kimom, ili na tanko narežite luk te i njega poslažite na krekere. Premažite ostatkom jajeta. Stavite u pećnicu i pecite oko 20 minuta, ili dok ne porumene. Ova količina dovoljna je za dva pleha.

krekeri3

Mmm, odlično izgledaju, zar ne? 😀

Ako ste pak raspoloženi za light varijantu, možete iskušati krekere s uljem i nekom od brojnih zamjena za bijelo brašno. Ja sam se s pirovim oduševila, pa sam krenula u osmišljanje aromatičnih krekera po sličnom principu. Rezultat je sličan i svakako ga vrijedi probati. Osim za party food, može poslužiti i kao grickalica za ponijeti na posao, s obzirom da se lako prenosi i čuva.

Krekeri od pirovog brašna i maslinovog ulja

300 g pirovog  brašna*

300 g svježeg sira

1 dcl maslinovog ulja + nasjeckani svježi ružmarin

vrhom puna žličica soli

jaje

sezam, kim, krupna sol, ljubičasti luk ili luk kozjak…

Postupak je isti kao i kod krekera sa svinjskom masti!

*ja sam koristila pirovo integralno brašno iz dm-a, koje je još zdravija varijanta. Ako želite nešto okusom više nalik na bijelo brašno, izaberite obično pirovo brašno koje možete pronaći u mullerovim trgovinama

Namaz od tune:

konzerva tune u salamuri

250 gr mascarponea (ili nekog krem sira)

2 žlica maslinovog ulja

2 žlice majoneze

sok pola limuna, sol, papar i po želji čili ili listići svježeg limunskog timijana

Za namaz sve sastojke staviti u blender i uključiti dok ne dobijete finu glatku smjesu. Kušati i eventualno dodatno začiniti po želji.

Uz krekere ide i guacamole, ljuti namazi od paprike, humus ili tzatziki. A kad smo kod tzatzikija, vrijeme je za branje krastavaca i more! 🙂

 

 

 

Leave a Reply

