Povjesničarka peče pogačice

Dan je daleko hladniji nego svi ovoga ljeta. Ispuhane i mušičave sivoplave oblake s neba strpljivo tjeraju lijepi bijeli oblaci, pahuljasti, dobrodušni i blago nasmiješeni, samouvjerno se i polagano krećući nebom i puštajući da im sunce obasjava raskošne obline.  Sa sobom donose oštar vjetar koji pročišćava. Pločnici se polako suše od zlatne ljetne kiše, a zemlja još mokro miriši ispod trave. Del i Didi su napokon odahnuli od ljetne žege. Iskoristila sam ovu ugodnu hladnoću, odmah jutrom čistila svoju crvenu čarku tijekom prekovremene joge, širom otvorenih vrata i prozora. Zatim sam se posvetila čitanju romana koji me već jedno vrijeme privlačio s polica knjižnice uživajući u hladnom vjetru koji je glatko, gotovo plešući, prolazio iz prostorije u prostoriju. “Povjesničarka” Elizabeth Kostove. Naravno, privukao me naslov, moja prva ljubav, koju sam odabrala iz daleko manje romantičnih razloga od Elizabeth…ili si samo ja to tako volim predstavljati. Kako bilo, isprva sam bila skeptična, činio mi se to sve malo prenategnuto, sumnjala sam hoće li me Elizabeth uvući u priču…predmislila sam se vrlo brzo, kad sam nakostriješene kose skočila skupa s knjigom u trenutku kada su se neka od vrata u kući glasno zalupila. Džaba ti joga i povezivanje sa zemljom. Kako Drakula ipak nije došao po mene, bacila sam se na kuhanje. Knjiga ja zapravo jedna zgodna zagonetka, može se reći i ljetno štivo, a atmosferom nalik na Indianu Jonesa, obuhvaća i priče o povijesnim ličnostima, legendama i mnoštvu putovanja. Prava knjiga za navući vunene roze čarapice, čak se malo ogrnuti, uživati u zabavnom štivu, piti zeleni čaj bez šećera i meda i …pa, nešto moram i jesti…pirove pogačice sa sušenim rajčicama i ružmarinom, punjene ukiseljenim ljubičastim lukom, svježom skutom, domaćom pancetom koja se topi u ustima kao putar i gorkom salatom.

pirovikruscici1

Za pogačice ne morate nužno koristiti pirovo integralno brašno, možete i obično glatko, naravno. Pancetu pronađite domaću jer joj okus dočarava hladne večernje seoske prizore u okrilju djedove kuće,  podsjeća na oštri i slatki mirisa rakije, nejasan, ali ugodan žamor i užarene dječje obraze.

Sastojci:

kvasac, žlica šećera, žlica brašna, topla voda

600 gr pirova brašna

žlica soli

0,5 dcl maslinovog ulja

topla voda (oko 1 dcl)

5 nasjeckanih sušenih rajčica iz ulja

3 grančice svježeg ružmarina, sitno nasjeckan

češnjak, maslinovog ulje, krupna sol

Najprije stavite  u jednu šalicu suhi kvasac (možete i svježi), šećer i brašno i ulijte u to toplu vodu, do pola šalice. Stavite sa strane 10-15 minuta da se nadigne preko vrha.

pirovikruscici2

U veliku posudu stavite brašno, a u to dodajte žlicu soli, ulje i nasjeckane rajčice i ružmarin. Dodajte zatim kvasac i polako miješajte prstima lagano, kružnim pokretima. Sada polako dodavajte vodu.  Tijesto će biti mekano, a najgore što se s ovakvim tijestom može dogoditi je da ga premijesite i ono postane tvrdo. Stoga, samo se potrudite da dobro umiješate sve sastojke kako bi se arome spojile i tijesto se diglo. Bit će mekano i relativno ljepljivo. Prekrijte ga krpom, a proces dizanja mozete ubrzati tako što ćete posudu s tijestom staviti u toplu vodu. Čekajte sat do sat i pol. Zatim nauljite ruke i napravite šest velikih debelih kuglica. Izgledati će otprilike ovako. Opet nemojte mijestiti, nego samo oblikujte.

pirovi kruscici3

Pecite oko 25 minuta na 210 C. Dobit ćete kruščiće s tvrdom i hrskavom korom i vrlo snažnim aromama. premažite vruće maslinovim uljem u koje ste na sitno nasjeckali dva režnja češnjaka i dodali krupne soli. Prigodno za nekakav piknik, pa i za sendvič za plažu ili posao. Odlično ih nadopunjuje gorčina radića ili rikole, nježnost skute ili mozzarelle, kao i masnoća pancete i slatko-kisela svježina ljubičastog luka.

Luk možete brzo kiseliti tako da ga narežete na polumjesece, dodate jednako količinu (oko pola žličice) soli i šećera te prelijete mlazom jabučnog octa. Prekrijte folijom i ostavite da stoji pod nekim teškim loncem bar pola sata,  a zatim ga mozete tako koristiti do nekoliko dana ako ga skladištite u frižideru.

Pogačice možete puniti i brojnim drugim nadjevima, poslužiti uz ljutu okrepljujuću juhu od rajčice i povrća ili jednostavno jesti same jer su preukusni. A uz to, radite li ih s pirovim brašnom, daleko probavljiviji i lakši, pa možete više griješiti uz pancetu 😉 i,na primjer, pšenično pivo 🙂

 

 

 

 

Leave a Reply

